woensdag 23 september 2015

5 heerlijke recepten met pompoen

Het pompoenseizoen is weer begonnen! En daar maak je mij heel blij mee want pompoen is mijn favoriete herfstgroenten. De smaak van het vruchtvlees van de pompoen is niet heel uitgesproken, daarom is het lekker om pompoen te combineren met sterke en kruidige ingrediënten.

Koken met seizoensproducten hoort bij een bewust eetpatroon. Op deze manier houd je rekening met het milieu, de omgeving en de natuur. Daarnaast bevatten groenten en fruit in hun eigen seizoen de meeste vitaminen en mineralen! 
Pompoenen bevatten weinig calorieën maar wel veel vezels, dit zorgt voor de goede werking van je darmen. Bèta-caroteen geeft pompoen niet alleen de oranje kleur, het is ook goed voor je weerstand, ogen en huid.

Ik heb vijf heerlijke recepten met pompoen voor jullie op een rijtje gezet, kijk je mee?

Salade met geroosterde pompoen en mozzarella













LIKE Mijn Kookavonturen op Facebook en blijf op de hoogte van nieuwe recepten!

2 opmerkingen:

  1. ziet er allemaal lekker uit! Ik kom met een pompoen vaak niet verder dan een soepje, maar er staat NU een pompoenbrood in de oven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Nora, dank je wel! Lekker pompoenbrood, heb ik laatst ook gebakken maar was nog niet helemaal tevreden met het resultaat, snel een herkansing! Groetjes Anneke

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...