vrijdag 26 juni 2015

Pollo tonnato sandwich


Opzoek naar een lekker lunch receptje stuitte ik op deze heerlijke pollo tonnato sandwich. Eerder maakte ik al dit Pollo tonnato hoofdgerechtje met tomaatjes uit de oven. Ik ben echt dol op deze combi met tonijnmayonaise dus bedacht me geen moment en maakte dit Allerhande recept.

Tijdens een kookworkshop alweer een tijd geleden leerde ik dat je beslist tonijn in olie moet kiezen voor vitello/pollo tonnato. Tonijn in water klinkt misschien verstandiger maar de olie komt de smaak van de tonijnmayonaise echt ten goede!

Pollo tonnato sandwich
voor 4 personen

blikje tonijn in olie, uitgelekt
200 gr dungesneden kipfilet (vleeswaren)
8 sneetjes maisbrood
handje rucola
1 citroen
1 eetlepel kappertjes
1 eetlepel mayonaise
1 theelepel Dijon mosterd
zeezout
peper

Boen de schil van de citroen schoon en rasp de gele schil en pers de vrucht uit. Doe de citroenrasp samen met de tonijn, kappertjes, mayonaise en mosterd in de keukenmachine. Breng op smaak met citroensap, peper en zout en pureer tot een gladde saus. Natuurlijk kun je hier ook je staafmixer voor gebruiken.

Rooster het brood in de broodrooster. Verdeel de helft van de kipfilet over vier sneetjes maisbrood. Verdeel de tonijnsaus en rucola erover. Dek af met de rest van de kipfilet en de rest van het brood.

Snijd de sandwiches schuin doormidden.


Enjoy!


LIKE Mijn Kookavonturen op Facebook en blijf op de hoogte van nieuwe recepten!











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...