woensdag 18 december 2013

Gnocchi met champignons en Parmezaan roomsaus


Een tijdje geleden at ik met collega's bij een pasta restaurant waar je je eigen pasta kunt samenstellen. Hartstikke leuk om te zien hoe iedereen z'n eigen favoriete pasta samenstelt. Ik koos voor heerlijke gnocchi want voor mij was het al een tijdje geleden dat ik gnocchi at. Namelijk deze gnocchi met spinazie in tomatensaus. Gnocchi is een Italiaanse pasta soort, het is het meervoud van het Italiaanse gnocco dat ''klont'' betekend. Er zijn twee soorten namelijk gnocchi di patate, gemaakt van aardappel en tarwemeel en gnocci van tarwe, gemaakt van pasta deeg.
In het restaurant combineerde ik de gnocchi zoals dit recept, maar dan met truffelsaus, het was verschrikkelijk lekker. De pasta ging ik dan ook zeker een keertje thuis proberen. In plaats van de truffelsaus heb ik voor een budget vriendelijkere (maar ook heerlijke) variant gekozen, namelijk voor Parmezaan roomsaus. 


Gnocchi met champignons en parmezaan roomsaus
voor 3 personen

500 gr gnocchi di patate
250 gr champignons
125 gr spekreepjes
125 ml slagroom
60 gr Parmezaanse kaas, geraspt
+/- 8 zongedroogde tomaatjes
gedroogde peterselie
olijfolie
zeezout
peper

Kook de gnocchi in gezouten water volgens de aanwijzingen op de verpakking.

Maak ondertussen de champignons schoon en snijd ze in plakjes. Snijd ook de zongedroogde tomaatjes in stukjes.

Verhit een scheutje olijfolie in een grote koekenpan, bak hierin de spekreepjes en champignons. Voeg de gnocchi en zongedroogde tomaatjes toe en bak even mee.

Voeg de slagroom en de Parmezaanse kaas toe. Laat de saus inkoken en breng op smaak met peper.

Verdeel de gnocchi over de borden en bestrooi met wat gedroogde peterselie.

Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...