zaterdag 22 juni 2013

Oosterse salade met kip en pappadums


Ik zag ze al een paar keer op internet voorbij komen; pappadums. Wat? Pappadums dus, gemaakt van linzenmeel, glutenvrij en vaak geserveerd als snack/voorgerechtje met Indiase dipjes of bijvoorbeeld bij curry's. Ik kocht ze bij de toko, maar wist nog niet wat ik ermee zou doen. In curry's ben ik niet zo thuis en ook op internet werd ik niet echt geïnspireerd.
Tot ik onlangs op het terras een Oosterse salade at, hier werd kroepoek bij geserveerd en dat bracht me aan het denken. De pappadums zou ik natuurlijk ook kunnen serveren met een lekkere lauwwarme salade! Thuis bedacht ik een lekkere salade, met sperzieboontjes, taugé, mango en lekkere cashewnootjes voor de bite. Het bleek een goede combinatie, we hebben er heerlijk van gesmuld! Ga jij deze lekkere Oosterse salade met kip en pappadums ook proberen?





Oosterse salade met kip en pappadums
voor twee personen


2 kipfilets
75 gr waterkers
250 gr sperziebonen
125 gr taugé
1/2 komkommer
1 mango, in blokjes
2 pappadums
handje ongezouten en ongebrande cashewnoten
2 tenen knoflook, fijngehakt
2 eetlepels sojasaus
3 eetlepels rijstazijn
gedroogde chilipeper, naar smaak

Maak in een grote kom een marinade van de knoflook, sojasaus, rijstazijn en gedroogde chilipeper. Snijd de kipfilets in blokjes, voeg deze toe en laat minstens 20 minuten marineren. 

Kook de sperziebonen beetgaar.

Was de komkommer en snijd deze overlangs door, verwijder de zaadlijsten en snijd in stukjes. Meng de komkommer met de waterkers, mango en cashewnoten.

Bereid de pappadums zoals aangegeven op de verpakking.

Wok de kip in een scheutje olie. Zodra de kip gaar is voeg je de sperziebonen en taugé toe, wok even mee.

Leg wat van de salade op een bord en schep er het kip mengsel op. Serveer met de pappadums.

Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...