zondag 9 juni 2013

Summer Body Challenge, week III

Vorige week ging het niet zo goed met mijn doel, dus deze week ging ik weer enthousiast aan de gang met mijn Summer Body Challenge! Naast het opletten op mijn voeding was het doel ook om 3 keer te gaan hardlopen deze week. Lees nu alles over de derde week...


Maandag begon ik de dag met een glas water en een groentensapje. Mijn ontbijtje bestond uit overnight oats met rauwe cacao poeder en een klein scheutje ahornsiroop, lekker zoet! Rond 10 uur at ik een appeltje. Als lunch had ik een restje van de frisse couscoussalade van de dag ervoor. 's Middags snackte ik wat worteltjes. Voor het rennen at ik een handje cashewnoten. Ik rende 1.5 rondje hard en dronk erna veel water. Mijn avondeten bestond uit zoete aardappel (pittig gekruid) bereid in de oven, met een vegetarische hamburger en een simpele salade van little gem, olijven, kappertjes en zongedroogde tomaatjes. Ik ben dol op zoete aardappel, hier mijn simpele receptje; schil de aardappels en snijd in blokjes(niet te fijn). Doe ze in een ovenschaal of braadslee, besprenkel met wat olijfolie, zout, chilipeper en knoflookpoeder. Zet een uurtje in een voorverwarmde oven van 180°C. Kijk uit dat je je vingers er niet bij op eet!

Ook dinsdag startte ik de dag met een glas water en een glas groentensap. Als ontbijt nam ik een bakje geitenyoghurt met druiven en een klein handje amandelen. Tussendoor at ik een rijstwafel met fricandeau. Mijn lunch was een salade van little gem met olijven, kappertjes, komkommer en zongedroogde tomaatjes en een stukje geitenkaas. 's Middags at ik een appeltje en daarna nog twee rijstwafels. 's Avonds aten we broccoli met kikkererwten en cashewnoten, geroerbakt in een rood pepertje, knoflook en sojasaus.




Woensdag startte ik mijn dag weer goed met water en groentensap. Volgende week zal ik wat van mijn sap receptjes met jullie delen! Mijn ontbijt bestond uit twee rijstwafels met avocado. Tussendoor at ik wat druiven. Als de lunch at ik een simpele rauwkostsalade met tonijn uit blik. Aan het eind van de middag ging ik weer hardlopen, hiervoor at ik nog een handje noten. Na het rennen dronk ik veel water. Mijn avondeten bestond uit de heerlijke zalm met parmezaan-broodkorst, spinazie en kerstomaatjes.





Ook donderdag nam ik na het ontwaken water en groentensap. Hierna at ik geitenyoghurt met druiven en amandelen. 's Middags at ik 2 rijstwafels met geitenkaas en avocado. 's Avonds probeerde ik een nieuwe bedacht recept; Rauwe tonijn met zeewiersalade (recept binnenkort te vinden op mijn blog).



Vrijdag weer het vaste ritueel; water en groentensap. Net als maandag nam ik als ontbijt weer lekkere overnight oats met cacao. Tussendoor at ik een klein puntje arretjescake, een traktatie op het werk. Mijn lunch bestond uit een simpele salade caprese; buffelmozzerella, twee tomaten, basliciumolie en pijnboompitten. Ik snackte een notenreep voor het hardlopen, na het rennen dronk ik veel water en at ik nog een rijstwafel met pindakaas en plakjes komkommer. 's Avonds gingen we lekker uiteten.


Zaterdag dronk ik weer water en groentensap. Hierna at ik een omelet met kruiden en een stukje geitenkaas. Verder op de dag at ik nog een handje noten, wat radijsjes en een rijstwafel met pindakaas. 's Avonds aten we een salade caprese (recept binnenkort te vinden op mijn blog). Wat is dat toch lekker als het warm weer is! We aten er lekker breekbrood bij, gedoopt ik wat goede olijfolie en besprenkeld met wat grof zeezout. We hadden een verjaardag, hier dronk ik wijn en at ik lekkere knabbels.

Ook vandaag, zondag, dronk ik water en groentensap 's ochtends. Mijn ontbijtje bestond uit geitenyoghurt met fruit en een handje noten. We hebben gister een tafelbarbecue gekocht, deze gaan we vandaag uitproberen. Ik maak er een lekkere salade bij met artisjokken en we hebben nog wat lekker breekbrood voor erbij, dat wordt weer smullen!

Ik ben tevreden over deze week, ik heb niet veel slechte dingen gegeten. (met uitzondering van de verjaardag zaterdag) Ook mijn voornemen om veel te bewegen is goed gelukt. Ik heb drie keer hardgelopen deze week, als ik vorige week zondag erbij reken zelf 4 keer, klinkt best goed hé?
Na al deze positieve berichten over afgelopen week dacht ik dat ik ook best wel weer wat afgevallen zou zijn. Helaas ben ik maar een halve kilo afgevallen. Maar ik voel me lekker en ga er ook volgende week weer goed tegen aan! 

Wat doen jullie om jezelf lekker en zelfverzekerd te voelen deze zomer?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...