zondag 23 juni 2013

Summer Body Challenge, week V

Vorige week had ik een goede week, alleen in het weekend vind ik het altijd lastig om mijn goede eetpatroon vol te houden. Ik houd zo van gezellige weekendjes en op de een of andere manier hoort hier lekker eten, lunchen en/of borrelen bij. Daarna baal ik omdat ik dan de week erop weer flink moet compenseren. Herkenbaar? Deze week was dan ook mijn missie om het weekend goed op mijn voeding te letten.

Maandag begon ik de week weer goed met water en groentensap na het ontwaken. Daarna at ik een appel en een handje noten. Tussendoor at ik een bakje aardbeien. Voor lunch had ik een restje van de heerlijke Oosterse salade van de dag ervoor. 's Avonds aten we lekkere spaghetti met ricotta en verse vijgen. Meestal ga ik voor het eten rennen, maar omdat het maandag zo warm was ging ik later op de avond rennen, het was toen al iets afgekoeld. Na het hardlopen dronk ik veel water.

Dinsdag sloeg ik het groentensapje over maar dronk ik wel een glas water. Mijn ontbijt bestond uit geitenyoghurt met appel. In de pauze at ik nog een appel met een handje noten. Voor lunch at ik twee sneetjes roggebrood met zelfgemaakte hummus, komkommer en tomaat. 's Avonds maakte ik zoete aardappeltjes uit de oven, deze aten we met sperzieboontjes en vegetarische balletjes.

Woensdag maakte ik weer groentensap na het ontwaken, dit dronk ik na een groot glas water. Ik maakte extra sap zodat ik hier ook mee kon ontbijten. Tussendoor at ik een appel met een handje noten. Mijn lunch bestond uit yoghurt met aardbeien. 's Avonds at ik een Oosterse salade op het terras en ik dronk een paar wijntjes.

Donderdag dronk ik water na het ontwaken. Ik at daarna twee rijstwafels met pindakaas. Ik kies hiervoor altijd pure pindakaas, zonder suiker en andere toevoegingen. 's Middags at ik een schaaltje yoghurt met aardbeien en twee crackers met filet. 's Avonds aten we geitenkaas salade met appel en hierbij wat stukjes stokbrood.

Vrijdag begon ik de dag weer met water en groentensap. Ik ontbeet met een snee roggebrood met zelfgemaakte hummus. Mijn lunch bestond uit een couscoussalade die ik de avond ervoor al had klaargemaakt. Ik voegde zongedroogde tomaatjes toe en komkommer, basilicum en olijven. Ook at ik nog een cracker met filet. 's Avonds maakte ik een gezond gerecht voor de foodblogswap, houd mijn blog in de gaten voor het recept! 's Avonds dronk ik een wijntje en at ik wat ongebrande en ongezouten noten.

Zaterdag dronk ik water na het ontwaken. Ik maakte heerlijke courgette pannenkoekjes met basilicum voor het ontbijt, het recept vind je binnenkort op mijn blog! Hierna heb ik 6 km hardgelopen, hierna dronk ik veel water en at ik een bakje kokos chunks, lekker! Mijn lunch bestond uit een lekker romig tomatensoepje met basilicum. 's Avonds aten we een Aziatische salade met zalm, ook dit recept vind je binnenkort op mijn blog. We hadden een verjaardag, hier dronk ik wat wijntjes en hield me in qua hapjes.

Zondag, vandaag, maakte ik na het ontwaken groentensap en dronk dit en een glas water. We ontbeten met de overgebleven courgette pannenkoekjes van de dag ervoor. Net heb ik geluncht met een omelet, avocado en tomaat. Vanmiddag wil ik eigenlijk nog gaan hardlopen, maar ik ben wel een mooi weer hardloper, dus ik hoop eigenlijk op een droog momentje... Vanavond maak ik een salade met gerookte makreel met bieslook en yoghurt.

Ik heb een goede week gehad, zonder veel ''uitspattingen''. Ook heb ik me dit weekend aardig aan mijn goede eetpatroon kunnen houden. Na twee weken achter elkaar 4 keer hardgelopen te hebben is me dat deze week niet gelukt, vanmiddag nog even doorzetten en dan heb ik toch 3 keer gelopen, daar kan ik ook tevreden mee zijn. 
Dit was mijn laatste Summer Body Challenge verslag. Ik heb jullie 5 weken een kijkje gegeven in mijn eetdagboek. Ik vond het een fijne stok achter de deur en vond de reactie's van lezers erg leuk, dit motiveerde me om gezond door te gaan. Doordat ik de afgelopen 5 weken weer bewust met mijn voeding om ben gegaan ben ik weer helemaal gewent aan de gezonde gewoontes, zoals bijvoorbeeld de groentensapjes in de ochtend. Ik ga dan ook gewoon door met deze manier van eten, het is natuurlijk ook geen dieet maar een manier van leven. 
Mijn doel van deze challenge was om wat gewicht te verliezen, 3 a 4 kilo, maar vooral wilde ik gewoon weer lekkerder in mijn vel zitten en me zekerder voelen over mijn lijf. Helaas is het afvallen bij 2 kilo gebleven, maar ik heb mijn doel toch bereikt want ik voel me erg goed en zit lekker in mijn vel.

Ben jij al klaar voor de zomer?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...