vrijdag 8 mei 2015

Tropische mango smoothie



Iedere ochtend start ik de dag met een lekkere smoothie. Ik ben niet z'n goede ontbijter en op deze manier start ik de dag toch gezond! Je portie fruit voor de dag heb je (grotendeels) al binnen. Het is ook een makkelijke manier om fruit te gebruiken dat je over hebt, in dit geval had ik mango over van deze heerlijke Avocadosalade met mango en gerookte zalmEn ik vind smoothies gewoon hartstikke lekker, een win-win-winsituatie!

Mijn smoothie drink ik vaak onderweg naar mijn werk, lekker makkelijk en snel want een ochtendmens ben ik evenmin. Overal vind je tegenwoordig leuke jars om je smoothie uit te drinken. De smoothie jar op de foto koop je bij Hema voor een prikkie, ik vind hem erg fijn!



Ik heb nog een handige tip voor jullie! Wil je de blender snel en goed schoonmaken? Vul hem na het maken van je smoothie met wat warm water en een klein beetje afwasmiddel. Laat hem even draaien en hij maakt zichzelf schoon! Even goed naspoelen zodat je volgende smoothie niet naar afwasmiddel smaakt, afdrogen en klaar ben je!


Tropische mango smoothie
voor 1 persoon

1/2 rijpe mango
1 kleine banaan
200 ml kokosmelk (een half blikje)

Doe alle ingredienten in de blender. Doe eerst de kokosmelk in de blender zodat hij niet blokkeert als je het fruit mixt.

Laat de blender een minuutje draaien zodat alles goed gemixt is.


Enjoy!


LIKE Mijn Kookavonturen op Facebook en blijf op de hoogte van nieuwe recepten!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...