vrijdag 23 januari 2015

Cookie dough bites


Hoe gaat het met jullie goede voornemens? Begin dit jaar ben ik begonnen om weer wat meer op mijn voeding te letten. Inmiddels zijn de eerste kilo'tjes verdwenen... nu volhouden! Dat is soms best lastig, soms heb je gewoon zin in iets lekkers. 
Als foodblogger bekijk ik zelf natuurlijk veel blogs en sites van andere foodies. Op zoek naar een lekkere maar ook gezonde snack kwam ik op de site van Daisy; I love health. Daar kwam ik het recept tegen voor heerlijke cookie dough bites. In plaats van pure chocolade gebruikte ik cacaonibs, deze had ik al in huis. De cookie dough bites zijn super lekker, heel makkelijk te maken en ook nog eens heel gezond. Deze heerlijke bites zijn gluten-, suiker- en zuivelvrij en als je net zoals ik cacoanibs gebruikt volledig raw. Zo kun je ook als je even wat strenger op je voeding let heerlijk genieten van iets lekkers!



Cookie dough bites
ik maakte 8 bites uit dit receptje

75 gr rauwe cashew noten (deze koop ik bij Lidl)
100 gr Medjoul dadels
20 gr cacaonibs


Doe de cashewnoten in de blender of keukenmachine en maal tot grove korrels.

Ontpit de Medjoul dadels en voeg ze toe, maal verder tot alles goed gemengd is.

Doe het ''deeg'' in een schaaltje en meng de cacaonibs er goed door. 

Verdeel het deeg in achten en rol er tussen je handen balletjes van.

Enjoy!


LIKE Mijn Kookavonturen op Facebook en blijf op de hoogte van nieuwe recepten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...