maandag 1 april 2013

Spinaziesalade met gegrilde groenten


Deze spinaziesalade vond ik via de receptenvinder op de Appie app. Ik zocht een lekker bijgerecht voor de Saltimbocca die ik ging maken (zie volgende blogpost). De pistachepesto leek me heerlijk en ik ben ook dol op gegrilde groenten dus ik zocht niet verder! 
Bij het originele recept wordt er ook nog gescheurde mozzarella over de salade verdeeld, maar omdat er ook al parmezaanse kaas in de pistachepesto zit en omdat wij dit aten bij de Saltimbocca met feta, heb ik de mozzarella achterwege gelaten.
De salade was heerlijk, ook lekker als maaltijdsalade met zuurdesembrood of met zachte geitenkaas. 

Spinaziesalade met gegrilde groenten
Recept voor een schaal vol!

200 gr spinazie
courgette, in schuine plakken gesneden
gele paprika, in grove stukken gesneden
25 gr parmezaanse kaas
25 gr pistache noten
extra vergine olijfolie
zeezout
peper

Rooster de pistachenoten kort in een droge pan, pas op dat de noten niet verbranden. Laat even afkoelen en stamp de pistachenoten in de vijzel grof. Voeg 4 eetlepels extra vergine olijfolie toe en breng op smaak met zeezout en peper. Roer de parmezaanse kaas erdoor heen.

Besprenkel de courgette en paprika met olijfolie. Verhit een grillpan en grill de groenten 3-5 minuten aan beide kanten. Leg de spinazie op een mooie schaal en leg hierop de gegrilde groenten. Verdeel de pistachepesto over de salade.

Ga jij deze heerlijk zomerse spinaziesalade uitproberen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...