zondag 9 november 2014

Pasta met kip, Spaanse peper en walnoten


Ik zat laatst mijn '''mijn kookavonturen'' boekje met aantekeningen, krabbeltjes, knipsels en uitgescheurde recepten uit tijdschriften weer eens door te bladeren. In dat boekje kwam ik dit recept uit Vegalicious tegen. Ik hoor je denken...huh?! Ja, sorry ik heb die kip zelf toegevoegd, soms heb je nou eenmaal zin in een bord stevige pasta! Maar natuurlijk kun je ervoor kiezen om wel voor de vega-variant te gaan zonder kip. 
De walnoten in deze pasta geven een heerlijke bite. Voor mij persoonlijk had de pasta nog wel wat pittiger gemogen, volgende keer laat ik dus wat pitjes uit de Spaanse peper zitten. Erg lekker in deze pasta vind ik het gebruik van mascarpone in plaats van bijvoorbeeld een plens kookroom. Hierdoor krijg je een heerlijk dun laagje saus over de ingrediĆ«nten, waardoor je de pure smaken nog goed proeft.


Pasta met kip, Spaanse peper en walnoten
voor twee personen

150 gr pasta, bijv. fusilli giganti of rigatoni
2 kipfilets
100 gr gepelde walnoten
3 eetlepels mascarpone
2 eetlepels Parmezaanse kaas + extra ter garnering
1 Spaanse peper
1 grote teen knoflook
1 theelepel gedroogde tijm
olijfolie
boter
zeezout
peper

Rooster de walnoten in een droge pan. Laat de walnoten daarna afkoelen.

Snijd de kip in stukjes, ontpit de Spaanse peper en hak deze fijn, pel en snipper de knoflook. Hak de walnoten grof.

Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking.

Verhit wat boter in de pan en bak hierin de kipfilet. Voeg zodra de kip bijna gaar is de Spaanse peper en de knoflook. Verwarm nog een paar minuten zodat de kip gaar is maar let op dat de knoflook niet verbrand.

Haal de pan van het vuur en voeg de tijm en mascarpone toe. Houd wat walnoten en Parmezaanse kaas achter voor de garnering en voeg de rest toe, meng de ingrediĆ«nten. Breng op smaak met zout en peper.

Houd een paar eetlepels kookvocht van de pasta achter en giet de pasta daarna af. Doe de pasta terug in de pan, met het kookvocht en de kip met walnotensaus. Roer door elkaar.

Schep de pasta op borden en garneer met de walnoten en Parmezaanse kaas.

Enjoy!

2 opmerkingen:

  1. Hallo Anneke bovenstaand recept gemaakt HEERlIJK Pa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi! Volgende keer even waarschuwen ajb, dan kan ik ook komen eten ;-P

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...