dinsdag 4 november 2014

Biefstuk met tagliatelle en rode tapenade


Met een stuk vlees maak je mij in het algemeen niet heel blij, ik eet het daarom ook niet elke dag. Maar voor een biefstukje maak ik graag een uitzondering! Wel goed gebakken natuurlijk, maar oefening baart kunst. Het is belangrijk om het vlees eerst op kamertemperatuur te laten komen. Na het bakken laat je de biefstuk nog even rusten in aluminiumfolie, voordat je het vlees aansnijdt. Zo verdelen de vleessappen zich en gaan deze niet verloren.
Het idee voor ongeveer dit recept ben ik ooit in een tijdschrift tegengekomen. Dit resulteerde in een krabbeltje in mijn ''mijn kookavonturen'' boekje. Om vervolgens natuurlijk geen idee meer te hebben wat het recept precies is, maar dat maakt het juist leuk en zo kan ik er mijn eigen draai aan geven. Het is een heerlijk pasta gerecht geworden en ook lekker makkelijk en snel te maken!


Biefstuk met tagliatelle en rode tapenade
voor 1 persoon

1 biefstukje
75 gr tagliatelle
125 gr kerstomaatjes
2 eetlepels rode tapenade
klein handje zwarte olijven
Parmezaanse kaas, ter garnering
pijnboompitten, ter garnering
bakboter
olijfolie
zeezout
peper

Kook de tagliatelle volgens de aanwijzingen op de verpakking.

Dep de biefstuk droog met keukenpapier. Verhit wat boter in een koekenpan en bak het vlees om en om op hoog vuur in vijf minuten medium. Bestrooi de biefstuk in de pan met een beetje zout en peper. Haal de biefstuk uit de pan, verpak in aluminiumfolie en laat even rusten.

Was de kerstomaatjes en snijd ze in vieren. Verwijder eventueel de pit uit de olijven en snijd ze in ringetjes.

Giet de pasta af en doe terug in de pan. Meng de kerstomaatjes, olijven, tapenade en een flinke scheut olijfolie door de pasta. Breng eventueel op smaak met zout en peper.

Snijd de biefstuk in plakjes.

Schep de pasta op een bord en verdeel hierover de plakjes biefstuk. Garneer met Parmezaanse kaas, pijnboompitten en eventueel een blaadje basilicum.

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...