zondag 1 september 2013

Kip in een kokoslaagje met komkommersalade



Elke maand als mijn Foodies magazine op de deurmat valt is het weer een feestje. Zo ook deze maand, de Foodies staat weer bol met heerlijke recepten. Deze heerlijk kip in een kokoslaagje is ook gebaseerd op een recept uit het blad. Ik pas de recepten altijd wel een beetje aan naar mijn smaak, hier gebruikte ik bijvoorbeeld in verhouding meer komkommer en gebruikte ik bieslook in plaats van koriander, hier ben ik niet z'n fan van.
Het is een heerlijk zomers recept, door de kokos wordt de kip lekker exotisch. De komkommersalade houdt het lekker fris, maar wel met een pittig randje. Het is een lekker snel en makkelijk receptje, ideaal om je op een doordeweekse dag op een tropisch eiland te wanen!

Kip in een kokoslaagje met komkommersalade
voor twee personen

2 kipfilets
2 komkommers
stukje rode peper
verse bieslook, naar smaak
1 ei
2 eetlepels melk
2 eetlepels paneermeel
40 gr geraspte kokos
3 eetlepels bloem
sap van een halve sinaasappel
3 eetlepels witte wijnazijn
olijfolie
zeezout
peper

Was de komkommers en schaaf ze in de lengte in plakken. Snijd de rode peper door, verwijder de zaadjes en hak de peper fijn. Snijd ook de bieslook fijn en meng alle ingrediĆ«nten tot een salade.

Maak een dressing door het sap van de sinaasappel te mengen met de witte wijnazijn, 3 eetlepels olijfolie en zout en peper. Besprenkel de salade met de dressing en breng eventueel op smaak met extra zout en/of peper.

Snijd elke kipfilet in 3 plakken en breng op smaak met zout en peper. Klop het ei met de melk los en meng het paneermeel met de geraspte kokos. Wentel de kip eerst door de bloem, dan door het eimengsel en vervolgens door het kokosmengsel.

Verhit olijfolie in een pan met antiaanbaklaag en bak de kip aan beide zijden in een kleine 5 minuten op middelhoog vuur.

Ga jij deze heerlijke kip in een kokoslaagje uitproberen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...