dinsdag 24 september 2013

Foodblogswap; Geitenkaasquiche met kerstomaatjes en tijm


Het is weer tijd voor de maandelijke foodblogswap! Deze maand mocht ik koken van de homebaking blog Cookie Cottage van Hazel. Met een Engelse homebaking 'mum' en een half Duitse vader is Hazel opgegroeid met veel lekkers. Taarten, gebak, koekjes, scones met clotted cream, plaatgebak met pruimen, appels, abrikozen of walnoten uit de achtertuin, mierzoete bienenstich, klinkt goed toch? 
Op de blog van Hazel vind je niet alleen zoetigheid maar bijvoorbeeld ook het recept voor deze heerlijke Geitenkaasquiche met kerstomaatjes en tijm. Toen ik dit recept zag wist ik dat ik deze ging maken, heerlijk! Dit enthousiaste gevoel had ik ook bij een zoet recept, maar hiervoor heb ik nog niet alle ingrediĆ«nten kunnen verzamelen. Hiervoor ga ik dus nog even goed opzoek! Maar mocht het me niet lukken het ontbrekende ingrediĆ«nt te vinden staan er nog veel meer lekkere zoete recepten op Cookie Cottage om uit te proberen! Neem jij ook een kijkje?

Geitenkaasquiche met kerstomaatjes en tijm

plakjes bladerdeeg 
175 gr zachte geitenkaas
250 gr kerstomaatjes
4 eieren
50 gr roomkaas, ik gebruikte monchou
100 gr geraspte kaas
1.5 eetlepel tijm
zeezout

Laat de plakjes bladerdeeg ontdooien. Vet een quichevorm van ongeveer 24cm in. Rol de bladerdeeg op een met bloem bestoven aanrecht uit tot een mooie ronde lap die in de vorm past. Druk het deeg goed aan en snijd de randjes netjes bij. Prik de bodem in met een vork en zet de vorm afgedekt een half uurtje in de koelkast.

Verwarm de oven voor op 180°C.

Was de kerstomaatjes en verwijder eventuele kroontjes. Droog de tomaatjes en verdeel ze gelijkmatig over de quichebodem.

Verbrokkel de geitenkaas in stukjes en leg deze tussen de tomaatjes.

Klop de eieren los en voeg de roomkaas, geraspte kaas, tijm en een snufje zout toe. Schep het mengsel rondom de kerstomaatjes.

Bak de quiche in 35-40 minuten in de oven.

Enjoy!




2 opmerkingen:

  1. Lijkt me heel lekker. Quiche is sowieso echt favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind quiche altijd super lekker, ook gewoon om koud van te snacken. Deze variatie lijkt me top!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...