zondag 26 mei 2013

Summer Body Challenge

Het mooie weer laat nog op zich wachten maar de vakantie komt gelukkig al dichterbij. Dit betekend ook dat we binnenkort weer in bikini op het strand mogen verschijnen. Nu moet ik daar op dit moment nog niet aan denken...tijd dus om weer even actief op mijn voeding en beweging te letten! Geen crash dieet maar gezond eten, minder zondigen (lees: wijn en iets te knabbelen) en meer bewegen. Tijd voor mijn Summer Body Challenge. Het doel? Ik denk z'n 3 á 4 kilo, maar vooral wil ik gewoon weer lekkerder in mijn vel zitten en me zekerder voelen over mijn lijf!

Op zondag zal ik een blog posten over mijn bevindingen van die week. Voor jullie zitten er hopelijk tips en nieuwe inzichten tussen en voor mij is het een fijne stok achter de deur!

Maandag liep ik 's ochtends een rondje hard en at ik verder gezond. Maar 's avonds nam ik nog wel een lekker wijntje met iets te knabbelen. 

Dinsdag 21 mei begon ik dan echt met mijn ''Summer Body Challenge''. Ik begon de dag met een groot glas lauwwarm water en een vers groenten/fruit sapje uit de slowjuicer. Mijn ontbijt bestond uit een bakje geitenyoghurt met wat lekkere Hollandse aardbeien en een klein handje gemengde noten. 
Als lunch at ik 4 rijstwafels met paté. Misschien niet erg summer body challenge proof, dit was nog een leftover van het heerlijke lange pinksterweekend, maar hé weggooien is ook zonde ;-) 
Op het begin van de avond liep ik een rondje hard in de stromende regen, ik kwam thuis als een verzopen en bibberend katje, met meer mascara op mijn kin dan op mijn wimpers. 
Na veel water gedronken te hebben en een warme douche aten we een restje van het Italiaanse stoofpotje van de dag ervoor. Lekker met een simpele salade en een snee meergranen zuurdesembrood. 


Woensdag startte ik de dag met een glas water en een glas groentensap uit de slowjuicer. Wat is dat een lekker gezond begin van de dag! Na een half uurtje nuttigde ik mijn ontbijt van overnight oats met wat verse aardbeien. In de pauze at ik een appeltje. 
De lunch bestond uit een simpele rauwkost salade met een blikje tonijn. Rond drie uur snackte ik wat radijsjes, tomaatjes en komkommer.
's Avonds at ik een kleine portie chilinoedels met gamba's

Gister besefte ik me eind van de dag dat ik te weinig had gedronken die dag, dus vandaag heb ik op het werk m'n bobble flesje in het zicht op mijn bureau gezet. Dit hielp, want zonder er echt erg in te hebben had ik al drie flesjes, 1.5 liter, leeg gedronken. Heb jij moeite met het drinken van water? Voeg dat eens een takje verse munt, stukje komkommer en een paar schijfjes limoen toe, een heerlijke fris drankje!





Donderdag stond ik eigenlijk te laat op, maar toch dronk ik snel een glas water en maakte ik vliegensvlug een groentensapje. Ik ontbeet met een gekookt eitje op twee rijstwafels. Woensdagavond had ik al een paar eitjes gekookt, je kunt ze makkelijk een paar dagen in de koelkast bewaren, makkelijk voorraadje! Om 10 uur at ik een bakje heerlijke hollandse aardbeien. 

Mijn lunch bestond uit een simpele couscous salade, ook deze had ik woensdagavond al voorbereid. Ik welde de couscous met gedroogde italiaanse kruiden, sneed 3 dadels fijn, een paar kerstomaatjes halveren, stukje komkommer, fijngehakte verse munt, stukje feta en een halve paprika. Heerlijk!!



Als middag snack at ik een appeltje met een handje amandelen. Deze combinatie zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel niet omhoog schiet van de fruitsuikers. 
Als avondmaal at ik Kipfilet gevuld met pesto en tomaat, met gegrilde courgette.
's Avonds zat ik lekker op de bank en had ik zin in een wijntje, ik dronk als alternatief maar een heerlijk granaatappel-framboos sapje uit een wijnglas.

Vrijdag begon mijn dag weer met een glas water en een groentensapje. Mijn ontbijt bestond uit geitenyoghurt met appel, kaneel en kokos. Rond 10 uur at ik een gekookt eitje.
Ik lunchte met dezelfde couscous salade als donderdag. Als toetje snoepte ik een cracker met hagelslag van een collega. 'S middags snackte ik een handje ongezouten en ongebrande noten. 
Voor het eten ging ik hardlopen, het ging goed en ik rende 1.5 rondje. Hierna at ik een heerlijke Italiaanse pannenkoek wrap. 's Avonds dronk ik weer een granaatappel-framboos sapje uit een wijnglas ter vervanging van een wijntje.



Ook zaterdag startte ik met het drinken van een glas water en een groentensapje. Ik at daarna een gekookt eitje op een rijstwafel. 's Middags maakte ik een aardbeien pannenkoek wrap, smullen! Ik had zaterdag veel zin in zoet en ik zondigde; ik at drie bonbonnetjes. Maar wat waren ze lekker! Na de chocola nam ik nog een handje noten, de eiwitten hierin zorgen ervoor dat je bloedsuikerspiegel in balans blijft na het eten van suikers.
's Avonds aten we bij vrienden. Ik kook thuis altijd zelf, dus ik vond het heerlijk dat er een keer voor mij gekookt werd! We aten toast met makreel rilette en appel vooraf en heerlijke asperges met gerookte zalm en krieltjes met schil als hoofd. Als toetje aten we aardbeien met slagroom. Ik heb heerlijk gegeten en ook dronk ik lekkere wijntjes, ik heb ervan genoten!

Vandaag, zondag, begon mijn dag weer met, jullie raden het al, een glas water en een glas groentensap. Mijn ontbijt bestond uit een bakje (geiten)yoghurt met aardbeien. Wat ik als lunch at? Dat is op het moment dat ik dit typ nog een verrassing. Vanavond maak ik auberginelasagne met walnoten-pijnboompitten gehakt, een heerlijk recept van Annemarie Postma. 

De week is voorbij gevlogen! Doordeweeks had ik geen problemen met het gezond eten. Vond het zelfs fijn om het voor te bereiden en te plannen zodat het 's ochtends klaar stond om mee te nemen naar mijn werk. In het weekend vind ik het altijd wat lastiger om vol te houden, ik krijg dan altijd meer zin in lekkere dingen. Maar een beetje genieten mag wel en maandag dan maar weer ietsje strenger..
Ik liep deze week drie keer hard en ook dat gaat alweer beter. Vrijdag liep ik een nieuw record van 1.5 rondje, vorige zomer liep ik er 3 dus ik ben al op de helft... 
Verder voel ik me goed, mijn ''opgeblazen'' gevoel is zo goed als weg en ik viel deze week z'n 1.5 kilo af. Op naar de 2e week!

Zijn jullie ook bezig met gezonde voeding ter voorbereiding op de zomer?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...