vrijdag 28 augustus 2015

Bananenbrood met blauwe bessen en walnoten







Nu de vakantie weer achter de rug is geniet ik nog na van al het lekkers wat ik gegeten heb. Zo at ik bijvoorbeeld heerlijke dorade met bouillabaissesaus, een verrukkelijke tuna belly salad en een To Die For tonijncarpaccio in Barcelona (volg Mijn Kookavonturen op Instagram voor de foto's!) Ik zit weer boordevol nieuwe ideeën voor heerlijke recepten. Voornamelijk gezonde recepten, want (hoe standaard) ook ik wil na de vakantie weer even op de slanke toer.  

Ik kocht het boek De Afslankswitch van Marjolijn van der Velde voor gezonde inspiratie. De Afslankswitch bied je een compleet 30 dagen eetplan, dit is niet helemaal aan mij besteed, maar ik biets er graag de heerlijk gezonde recepten uit! In het boek vond ik dit lekkere bananenbrood. Een fijne tip van Marjolijn is om dit brood in plakken te snijden en vervolgens per plakje in te vriezen. Zo ligt je vriezer vol gezonde tussendoortjes en heb je er heel lang plezier van!


Bananenbrood met blauwe bessen en walnoten
voor 1 brood

350 gr boekweitmeel
1.5 theelepel bakpoeder
1 theelepel kaneel
4 eieren
4 grote rijpe bananen
150 gr blauwe bessen
100 gr walnoten
4 eetlepels honing
snufje zout

Verwarm de oven voor op 160 graden.

Hak de walnoten fijn. Meng in een grote kom het boekweitmeel, bakpoeder, een snufje zout en 3/4 van de gehakte walnoten.

Doe de bananen, honing en eieren in de blender en meng dit tot een glad beslag. Meng dit beslag door het boekweitmeelmengsel. Houd een paar blauwe bessen achter, roer de rest van de bessen voorzichtig door het beslag.

Bekleed een cakevorm met bakpapier en schep hier het beslag in. Verdeel de overige walnoten en blauwe bessen over het bananenbrood. 

Bak het brood 60 minuten in de voorverwarmde oven. Test of het bananenbrood klaar is door er een satéprikker in te steken, als deze er schoon uitkomt is het brood gaar. Laat het brood eerst afkoelen voordat je ervan gaat genieten!


Enjoy!



LIKE Mijn Kookavonturen op Facebook en blijf op de hoogte van nieuwe recepten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...