dinsdag 9 december 2014

Speculaassmoothie met kiwi, peer en banaan


Sinds kort staat er naast mijn slowjuicer ook een blender op mijn aanrecht. Ik ben er heel blij mee en heb al veel lekkere smoothies gemaakt. 's Ochtends maak ik vaak een smoothie met ook groenten erin (spinazie en komkommer), lekker en gezond als ontbijt! Door groenten toe te voegen aan je smoothie zorg je ervoor dat je bloedsuikerspiegel niet omhoog schiet door alle fruitsuikers. 
Toch is een fruit smoothie als tussendoortje soms erg lekker. Alleen vind ik z'n fruit smoothie eigenlijk meer iets voor de zomer. Daarom heb ik in deze smoothie een heerlijke winterse smaak toegevoegd; speculaaskruiden! Toch kon ik het zomerse parasolletje niet laten :-)


Speculaassmoothie met kiwi, peer en banaan
voor 2 personen

1 kleine banaan
1 kiwi
2 peren
1 glas water
evt. 1 eetlepel honing
2 theelepels speculaaskruiden

Pel de banaan en snijd in stukjes, leg deze voor een uurtje in de diepvriezer. 

Doe alle ingrediĆ«nten in de blender, doe eerst het water in de blender zodat hij niet blokkeert als je grote stukken fruit mixt.


Mix alles goed door.


Enjoy!


LIKE Mijn Kookavonturen op Facebook en blijf op de hoogte van nieuwe recepten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...