zondag 14 december 2014

Feestelijke vlierbloesemcocktail


Nog even en dan is het gezellig kerst! Ga jij dit jaar lekker koken voor familie of vrienden? Ik hoop dat je menu nog niet helemaal vast staat want deze week deel ik diverse suggesties voor voor-, hoofd- en nagerechten en een heerlijk kerstmenu met jullie! Het is een gezond menu geworden, met pure smaken. Ik heb gekozen voor makkelijke recepten, met kerst wil ik namelijk niet uren in de keuken staan. Het is juist zo gezellig om bij je gasten te zijn en samen te genieten van een heerlijk diner met bijpassende drankjes. Het dessert van het menu is trouwens niet echt gezond te noemen, maar ach als het feest is mag je ook wel een beetje zondigen toch? Het menu begint met deze heerlijke en sprankelende vlierbloesemcocktail. Met dit lekkere aperitiefje wek je de eetlust op van je gasten. De cocktail ziet er heel feestelijk uit door de granaatappelpitjes, deze rode diamantjes stralen in je glas! 


Feestelijke vlierbloesemcocktail
voor 1 glas

1 borrelglaasje wodka, gekoeld
1/2 borrelglaasje vlierbloesemsiroop
tonic, gekoeld
1 eetlepel granaatappelpitjes
1/2 limoen
(ik ben uitgegaan van een borrelglaasje van 3.5 cl)

Schep de granaatappelpitjes in een champagne flute.

Schenk de wodka en vlierbloesemsiroop in het glas.

Snijd een schijfje van de limoen ter garnering, van de rest van de limoen pers je het sap in het glas.

Vul het glas met tonic en roer.

Zet het schijfje limoen op de rand van het glas.

Enjoy Christmas!


LIKE Mijn Kookavonturen op Facebook en blijf op de hoogte van nieuwe recepten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...