maandag 15 december 2014

Zalmcarpaccio met avocado en grapefruit


In maart was ik in Barcelona en at ik een heerlijke zalmcarpaccio met avocado en rode grapefruit, een geweldige combinatie! Ik nam me voor het gerechtje thuis snel ook eens te maken, maar dat is er helaas niet meer van gekomen... Tot ik mijn kerstdiner plannen ging maken! Toen dacht ik namelijk weer aan dit heerlijk fris voorgerechtje. Deze zalmcarpaccio ziet er ook nog eens erg mooi uit, je maakt er zeker indruk mee bij je gasten. En een hele fijne bijkomstigheid; het is ook een super makkelijk en snel recept! Zo heb je lekker veel tijd om gezellig bij je gasten te zijn.
Je kunt voor dit recept gewone gerookte zalmfilet kopen, maar in de kerstperiode vind je vaak zalmcarpaccio in de supermarkt, deze is dunner gesneden dan de normale gerookte zalmfilet. Wil je het echt goed aanpakken deze kerst? Vraag je visboer dan om rauwe zalmcarpaccio, dan is het helemaal feest!

Zalmcarpaccio met avocado en grapefruit
voor 2 personen

250 gr zalmcarpaccio
1/2 avocado
1/2 rode grapefruit
1 eetlepel crème fraîche
een beetje wasabi
rucolacress
citroensap
zout

Bedek de borden helemaal met de zalmcarpaccio.

Snijd blokjes van de avocado en rode grapefruit, verdeel deze over de zalm.

Roer in een bakje de crème fraîche los met een beetje citroensap. Voeg naar smaak wat wasabi toe, doe dit stapsgewijs en proef steeds zodat het niet te pittig wordt. Breng het mengsel op smaak met een klein beetje zout. Lepel een beetje van de saus over de carpaccio.

Knip de rucolacress net boven de wortel af en verdeel over de zalmcarpaccio.

Enjoy Christmas!


LIKE Mijn Kookavonturen op Facebook en blijf op de hoogte van nieuwe recepten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...