zondag 22 november 2015

4 Heerlijke Sinterklaasrecepten


Nog een kleine twee weken, dan is het heerlijke avondje weer gekomen. Ik heb al flink gesnoept van de (chocolade)pepernoten en maakte al een speculaascake, die goed in de smaak viel bij mijn collega's. Op Mijn Kookavonturen heb ik nog een aantal lekkere recepten staan voor Sinterklaas, dus mocht je nog (bak)inspiratie nodig hebben, lees dan vooral door...




Speculaascake


Deze speculaascake is hartstikke simpel om te maken. Als basis maak je eerst een botercrème, hierdoor wordt de cake lekker luchtig. Je huis gaat door de speculaaskruiden (een mengsel van specerijen met o.a. kaneel, nootmuskaat en kardemom) heerlijk ruiken als deze cake in de oven staat.


Pepernoten cheesecake


Wat dacht je van deze heerlijke pepernoten cheesecake? Een cheesecake met pepernoten en chocolade, dat wordt genieten! Deze cheesecake heeft al heel wat fans opgebouwd de laatste jaren, maar dat verbaasd je vast niets. Hij is wel machtig, dus snijd de pepernoten cheesecake in kleine stukjes. Zo kun je er ook extra lang van genieten ;-)


Banketstaaf


Of maak zelf een banketstaaf! Dit typische Sinterklaas lekkernij, van bladerdeeg en amandelspijs, hoort er echt bij deze tijd. En zelf gemaakt natuurlijk het allerlekkerst. Zelf een banketstaaf maken is stiekem heel makkelijk en leuk om te doen. Lekker om nog een beetje warm te eten.


Sinterklaas rocky road


Vorig jaar maakte ik deze heerlijke Sinterklaas rocky road. Hij smaakt echt goddelijk en het ziet er ook super leuk uit toch? Het is eigenlijk een soort arretjescake en je kunt er eventueel ook ander Sinterklaas snoepgoed in verwerken. Het is ook nog eens een heel simpel recept, je hebt geen oven nodig. Je laat de rocky road gewoon opstijven in de koelkast!




Enjoy!



LIKE Mijn Kookavonturen op Facebook en blijf op de hoogte van nieuwe recepten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...