donderdag 10 oktober 2013

Harissa kip wraps

Laatst maakte ik voor het eerst kennis met harissa, een Tunesische hete rode saus gemaakt van onder andere pepers die wat wegheeft van sambal en chilisaus. Ik maakte deze heerlijke Zalm met kaneel, couscous en harissa yoghurt. De harissa voor dit recept maakte ik zelf en ik hield nog wat harissa over, dus ik bedacht deze lekkere wraps met kip. 
Wraps zijn altijd lekker simpel, vullend en de smaken komen geweldig bij elkaar. De combinatie tussen de pittige harissa kip, de zoete geroosterde paprika, de zure room en de frisse citroen en munt is geweldig! Een echte aanrader deze Harissa kip wraps!

Harissa kip wraps
voor 2 wraps

2 wraps
1 kipfilet
1 flinke eetlepel harissa, zelfgemaakt of uit een potje
1 avocado
1 geroosterde rode paprika, in repen gesneden
4 blaadjes stevige sla, ik gebruikte baby-romainesla
4 eetlepels zure room
sap van een halve citroen
paar blaadjes verse munt
zeezout
olijfolie

Verdeel de harissa met een klein scheutje olijfolie over de kipfilet. Grill de kipfilet in een grillpan gaar.

Doe het vruchtvlees van de avocado in een bakje, voeg het citroensap toe en prak met een vork tot een papje. Snijd de muntblaadjes fijn en voeg deze toe aan het avocadomengsel. Breng op smaak met een beetje zout.

Verwarm de wraps zoals aangegeven op de verpakking.

Snijd de kipfilet in plakjes.

Besmeer een wrap met het avocadomengsel. Leg hierop de blaadjes sla, reepjes geroosterde paprika en de plakjes harissa kip. Schep er de zure room op en rol de wraps op.

Ga jij deze heerlijke Harissa kip wraps proberen?



1 opmerking:

  1. Je recepten met harissa heb ik opgenomen in de "Etenstijd" http://paper.li/hprins/1362305198 succes met je leuke blog

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...